יום הלימודים ה 14 בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון במכללה האקדמית תל חי הסתיים אמש במפגש מליאה מרתק שהעבירה ליאור לם רכזת בית החינוך.
ליאור הציגה משפט של א.ד גורדון (“לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור”) והנחתה דיון סביב האפשרות להגביר את העשייה החיובית במקום להילחם בעוולות ובאי הצדק. יצאנו לחופשה מצוידים בחומר למחשבה ובסופגניות טעימות.
אבל עוד לפני כן הספקנו כמובן ללמוד בכיתות:
במגמת הספרות (ד"ר טליה לוי):
ברביעי נפגשנו בערב בבית העם בכפר בלום לצפות בהצגה רודף העפיפונים של תיאטרון גשר. עבור חלק מהתלמידות זו פעם ראשונה שהן יוצאות להצגה רצינית שלא במסגרת בית הספר וההתרגשות הייתה רבה.
אמיר וחסן, גיבורי ההצגה שחברותם נקשרת בתהפוכות הגדולות שעברה אפגניסטן, ליוו אותנו למבחן שקיימנו אתמול. את החלק הראשון של המבחן (מתוך שלושה) הקדשנו לשאלות הקשורות במחזה והתייחסו לדמות המספר הגיבור המשוחקת על ידי שני שחקנים, ההכרעה של הבימאי "להדביק" לדמויות מבטא פרסי- אפגני, דמויות שטוחות ועגולות והיחס בין המרכיבים הקונקרטיים-מקומיים שנוכחים מאד בהצגה לערכים אוניברסליים של חברות ונאמנות שלא תלויים במקום ובזמן.
כל התלמידות הקדישו זמן רב לכתיבה ואני סקרנית לקרוא את התוצרים. מי שהגישה את המבחן יצאה למסדרון לשנן שיר של אלתרמן שמקנה 5 נקודות בונוס בציון. בהדרגה התקבצו בחוץ עוד תלמידות שנעזרו זו בזו כדי ללמוד בעל-פה כל אחת את השיר שלה.
חתמנו את המפגש בהתכנסות משותפת של בית החינוך לכבוד היציאה לחופשת החנוכה, בניצוחה של ליאור הרכזת שלנו. ליאור הציגה משפט של א.ד גורדון (“לא יהיה ניצחון של האור על החושך כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה, שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור”) והנחתה דיון סביב האפשרות להגביר את העשייה החיובית במקום להילחם בעוולות ובאי הצדק. יצאנו לחופשה מצוידים בחומר למחשבה ובסופגניות.
במגמת הפילוסופיה (ד"ר אדם ויילר גור אריה):
בחלק הראשון של המפגש ליאור לם רכזת בית החינוך הקרינה פרק מן הסדרה 'מראה שחורה' שעוסק בסוגיה של דירוג חברתי \ סטטוס. לאחר הצפייה בפרק התקיים דיון.
במקביל לשיעור שהעבירה ליאור קיימתי שיחות אישיות בנוגע למבחן עם תלמידי דרכא-דנציגר שנעדרו בשיעור שבעבר היות שהיו בטיול שנתי.
בחלק השני של המפגש התחלנו לנסות להבין את התפיסה של 'דרך האמצע' של אריסטו וכן באלו מקרים לדעתו אסור מבחינת מוסרית לנסות אפילו לחפש את הדרך הזו.
Komentarze