שבוע 31 ללימודים בבית החינוך למדעי הרוח במכללה האקדמית תל חי. שבעה שבועות במצב מקוון והאמת, עייפנו! רב לנו ודי. רוצים כבר לשוב ולפגוש את הצוות והתלמידים, כאן ועכשיו.
כולי תקווה שהחזרה לשגרה מלאה במע' החינוך בתחילת השבוע הבא תזרז גם את חזרתם של המוסדות האקדמיים לפעילות ואז, שנייה אחרי, אנחנו מתייצבים!
בכל מקרה את הלימודים אמש פתחנו ב'יום פתוח' מקוון ותוסס לתלמידי מחזור ב' של בית החינוך שיצטרפו אלינו בתחילת השנה הבאה.
עשרות תלמידים מאזור הגליל העליון לקחו חלק במפגש, הקשיבו בקשה רב לצוות שיוביל אותם ולתלמידים ה'ותיקים' המקסימים של מחזור א' שספרו על החוויות שלהם והרעיפו שבחים על הצוות והמקום שהפך להם לבית.
וחוץ מזה, זה מה שהתרחש אצלנו אמש:
במגמת הספרות (ד"ר טליה לוי)
בחלק הראשון של המפגש קיימנו מבחן מסכם למחצית זאת. בחלק השני התחלנו לקרא את הסיפור הקצר "פרחים לאלג'רנון" מאת דניאל קיז. עקבנו אחרי צ'רלי גורדון, אדם על סף פיגור בתחילת שנות השלושים לחייו שנבחר להיות הראשון לעבור ניתוח להקפצת האינטליגנציה.
קראנו את הסיפור הבנוי כדוחות התקדמות מפי צ'רלי, הזרועים בהתחלה טעויות תחביר ושגיאות כתיב, ודרכם ליווינו את צ'רלי מנקודת הפתיחה כמנקה במאפיה, מושא ללעג ולביזוי, ועד ההיכרות עם אלג'רנון, עכבר מעבדה שעבר את הניתוח לפניו ומנבא את העתיד לקרות לו. היכרות ראשונה שלנו עם ז'אנר המדע הבדיוני ועם הכתיבה היומנית.
במגמת הפילוסופיה (ד"ר אדם ויילר גור אריה):
בחלק הראשון של המפגש עסקנו בתורת ההכרה של קאנט ונסינו להבין מה הגישה שלו לגבי הרשת ההכרתית, מנגנוני התפיסה שלנו. בהקשר הזה עלו שאלות כמו האם אנחנו מסוגלים לתפוס או להבין משהו שהוא "סיבת עצמו"?
האם אנחנו מסוגלים לתפוס משהו מחוץ לחלל כלשהו? האם אנחנו מסוגלים לתפוס משהו מחוץ לזמן?
בחלק השני של המפגש עסקנו בתורת המוסר של הקאנט. ניסינו להבין את ההבחנה שלו בין פעולה בהתאם לחובה ופעולה מתוך חובה באמצעות ניתוח מקרה שבו מוכרת רצה אחרי קונה שכבר יצאה מן החנות ומחזירה לה עודף שהקונה שכחה לקחת ובחינה ביקורתית של מניעים אפשריים שונים של המוכרת לפעולה זו. בהקשר הזה גם דנו בהבחנה של ישעיהו לייבוביץ' בין אמונה בשם ובין אמונה בעזרת השם.
Comments