שבוע הלימודים ה 15 ( כן כן אנחנו ממש ממש במחצית הדרך) בבית החינוך למדעי הרוח לתלמידי תיכון במכללה האקדמית תל חי הסתיים לו אמש:
במגמת הספרות (ד"ר טליה לוי):
מפגשנו הוקדש להחזרת המבחנים ולשיחות אישיות. פתחנו במעבר משותף על המבחן, קראנו את השאלות וענינו עליהן תוך שימת לב על שימוש במידע שניתן לנו בגוף השאלה והמתח שצריך להישמר בין ביסוס האמירה להימנעות מעודף פרטים ושמירה על חדות.
חלק מהשאלות התייחסו להצגה רודף העפיפונים בה צפינו במשותף ערב לפני כן הבחינה, ועסקו בהכרעות אמנותיות שפגשנו על הבמה כמו מִבטא אפגני/פרסי של השחקנים, או הצבה של שני שחקנים לגילום אותה הדמות בגירסתה הצעירה והמבוגרת. בתשובות של חלק מהבנות הייתה גלישה מהירה לשיפוטי על חשבון מידע תיאורי ותמונה מפורטת, פתחנו את הנושא והתעכבנו על הצורך לפרוש טיעונים בהתאים למה שנשאלנו לפני ההגעה לטעם האישי.
למרות הגלישה המהירה לדעה הפרטית שמחתי מאד על התשובות הדעתניות שכתבו, תשובות שמפגינות בגרות, טעם ורגישות לסטריאוטיפים.
בונוס של 5 נקודות בציון הוצע למי שתלמד בעל-פה של שיר של אלתרמן מתוך כוכבים בחוץ. התלמידות כולן הגיעו מוכנות עם שיר ששיננו, החל משירים מוכרים כ"ירח" ו"שדרות בגשם" ועד ל"אל הפילים" בן 16 הבתים (!).
בזמן שקיימתי שיחות אישיות הכינה הכיתה בניצוחה של הרכזת הנפלאה שלנו ליאור לם לוח קיר שמוקדש לכוכבים בחוץ ומורכב מהשירים שנלמדו בעל-פה. בריסטולים, טושים, מספריים וגזרי עיתונים נפרשו, וכל תלמידה העתיקה את השיר שלה, ניקדה והוסיפה דימוי ויזואלי. הלוח עדיין לא גמור, מצורפות בינתיים כמה תמונות של התהליך. בשבוע הבא נצטרך להחליט איפה לתלות את התוצר המוגמר.
במגמת הפילוסופיה (ד"ר אדם ויילר גור אריה):
בחלק הראשון של המפגש המשכנו ללמוד על התפיסה של אריסטו של דרך האמצע. הדיון התמקד בעיקר בדרכים שונות שאריסטו מציע על מנת להצליח להגיע אליה. בהקשר הזה עלתה השאלה האם הוא מנתח בצורה נכונה את היחס בין התבונה ובין התשוקות.
בחלק השני של המפגש עסקנו בנושא של אמונה ופילוסופיה. הצגנו את ההימור של פאסקאל ובחנו תגובות שונות להימור הזה. בין השאר עלתה השאלה בנוגע לבטחון של פאסקאל שהדת הקאתולית היא הדת האמיתית והנכונה.
Comments