top of page
Writer's pictureדרך רוח

מכללת אורנים 25.05.2020

השבוע ה 31 למניין שבועות הלמידה בבית החינוך במכללה האקדמית אורנים (שבוע שמיני מקוון). הנה, זה מה שהתרחש אצלנו אתמול:

בכיתת הפילוסופיה של נעמי הררי:

עוד שבוע ועוד שבוע בזום. רוב החיים שלי ושל תלמידי כבר התעוררו ובית חינוך נשאר בזום. מעלה תחושת אתגר של עשיית הדבר הנכון מול כל הסיכויים. הרבה הכלה, חמלה, חדווה, השתדלות לעניין וכוונה אמיתית להצליח נדרשים ממני ומהם בשבועות אלה.

והתוצאה? טובה מהצפוי. לצד בודדות שפשוט לא יכולות יותר יש לא מעט שצוללות מהר לתוך אריסטו והאתגרים האינטלקטואלים שהוא מציב להן. הכללותיו על אושר כתכלית האנושית העליונה עוררו דיון על אגואיזם, מקומה של לוגיקה אל מול אמפתיה (בעיקר בהקשר של חסידי אומות עולם) והרבה שיח על סובייקטיביזציה של העולם. כחלק מהמאמץ לעורר ולערות אותן בשיעור פעמים רבות אני מתחילה נושאים בשאלות פתוחות. בעצם מפנה אליהן את השאלות עליהן עונה ההוגה.

תשובותיהן פעמים רבות שונות מההגות, אבל לא פעם טובות או ראויות יותר. זה מעורר בי גאווה.

בכיתת הספרות של חיה גלמן :

החלק הראשון של השיעור הוקדש לשיחה על מבחני הבית שהתלמידות כתבו.  החלק השני הוקדש לסיעור מוחות על נושאים אפשריים לעבודות גמר. התלמידות העלו מגוון של נושאים כלליים וניסינו לחשוב על סוגיות קונקרטיות שיכולות לעלות מהם.

בין הנושאים שעלו: ייצוג להטבי"ם בספרות, תפיסות פמיניסטיות וייצוגים שונים של מגדר, רומן מכתבים, התבגרות, מכתבי אהבה בספרות, תרגום מול מקור ועוד.

 

 

 

 

Comments


bottom of page