הילולת רוח ! אין לי דרך טובה יותר לתאר את שמתרחש בבית החינוך במכללה האקדמית אורנים, למרות הזום ! השבוע ה 30 למניין שבועות הלמידה בבית החינוך במכללה האקדמית אורנים (שבוע שביעי מקוון).
הנה, זה מה שהתרחש אצלנו אתמול:
בכיתת הפילוסופיה של נעמי הררי:
התחלנו ללמוד את הגותו של הפילוסוף האחרון שנעסוק בו השנה - אריסטו. התחלנו מתמונת האקדמיה של רפאל, דרכה המחשתי את מרכזיותו של אריסטו במחשבה המערבית עד ימינו. כבר בשלב זה העליתי בפניהן שאלת רקע:
את המצע של איזה מגישות המוסר מניח אריסטו - הטלאולוגית או הדאונטולוגית? שמחתי מאוד כשלקראת סוף השיעור רתם הצליחה לזהות את הקשרים הרעיוניים האינטימיים בין אריסטו למיל. לאחר אפיון משותף של המעשה האנושי
ככולל שיקול דעת, למדנו על שרשראות של אמצעים ותכליות. להלן מבחר מתוצרי התרגיל בזוגות. חלק התחילו מהתכלית ומתוכה גזרו את שרשרת האמצעים, וחלקם להפך. מזמינה אתכן.ם לגלות איזה שרשרת התחילה מהיכן...
1. להכין את עצמך להיפתח לאנשים חדשים - לדבר עם אותם אנשים - להכיר אותם יותר מקרוב - להתחבר לאדם שנמשכת אליו מתוכם - להיפתח אליו ולהיות פגיע ורגיש מולו - להיות כנה איתו - ולסמוך עליו - לקיים מערכת יחסים מוצלחת. 2. ללכת לבית ספר - לקבל ציונים טובים - בגרות טובה - אוניברסיטה טובה - לבחור מקצוע. 3. להגיע לגן עדן - לשמור מצוות הדת שלי . 4. להיות מאושרת - לעשות מעשים שמשמחים אותי - ללמוד דברים שמעניינים אותי -לעבוד במקצוע שאני אוהבת - בכסף שהרווחתי לקנות בית - להקים משפחה .
5. לא לאכול בשר - להשפיע על הסביבה שתפסיק לאכול בשר - צריכת הבשר יורדת ומגדלים פחות בשר למאכל - פחות גז מתאן נפלט לאטמוספירה - ההתחממות הגלובלית קטנה.
6. רוצה לאכול ארוחת בוקר - כוח לעשות כושר -גוף חטוב כדי להיות דוגמנית בגדי ים - יהיה לי כסף - את הכסף לתרום - יתרום לאושר הפנימי שלי - אהיה מאושרת .
בכיתת הספרות של חיה גלמן :
מפגש שכולו השראה היה לנו אתמול, מסוג המפגשים האלה שמזכירים מדוע אני עושה את מה שאני עושה. המפגש הוקדש כולו להצגת התוצרים של התלמידות. לפני כשבועיים הן קיבלו מבחן בית שבו הן נדרשו לבחור יצירות שנלמדו השנה
להתייחס למהלכים הפרשניים שלמדנו ולאחר מכן לכתוב קטע יצירתי בהשראת היצירה הנבחרת. למשל: לכתוב מונולוג אקטואלי מפי הדמות הראשית, להפגיש לדיאלוג בין שתי דמויות ספרותיות מיצירות שונות, לכתוב קטע פרוזה קצר בעקבות שיר, וכו'.
מה שהיה חשוב בתהליך הזה, שהיצירה החדשה שלהן חייבת להעיד על הבנה טובה של היצירה המקורית, של הדמויות ועולמן וכן של המהלכים הספרותיים שמגולמים בהן. את העבודות הן הגישו בליווי נימוקים שמסבירים את הבחירה ואת
המהלך הטקסטואלי שהיווה עבורן השראה. העבודות היו כל-כך מגוונות ולא פחות מכך, מרשימות ומרגשות עד דמעות ממש. ולא רק אותי. כולן יצאו מהמפגש נרגשות ומלאות השראה.
Yorumlar