קצת לפני תוצאות המדגם אתםן מוזמנים להצטרף אלינו לסיכום השבועי מבית החינוך במכללה האקדמית אורנים - את שבוע הלימודים ה 22 בבית החינוך למדעי הרוח במכללת אורנים חתמנו בפגישה עם ד״ר משה שנר, ראש החוג
להיסטוריה במכללה. משה לקח אותנו אל המהפכות הדמוקרטיות הראשונות -האמריקאית והצרפתית - ודרכן הנכיח עבורנו את הדילמות הראשוניות בהן עוסקת מערכת הבחירות בישראל גם בשנתה ה-72. היה מרתק!
קודם לכן עוד הספקנו ללמוד בכיתות:
בכיתת הפילוסופיה של נעמי הררי:
המחצית הראשונה של השיעור אמש סיכמה את פרק ניטשה בלימודי האתיקה. החלטתי להתמקד הפעם דווקא במוסר העבדים. הרצון לעוצמה והעל-אדם מאוד מפתים ומלהיבים, ואכן התלמידות משכו את השיחה לשם בשיעורים הקודמים,
אולם כפי שציינתי בפניהן אמש, כוחה של תורתו טמון בעיני דווקא בתיאור מוסר העבדים. היות ולדידו של ניטשה כולנו רוב הזמן מצויים בתודעת מוסר עבדים, הבנה עמוקה שלה מאפשרת התבוננות רפלקטיבית שמובילה לאותנטיות.
זה מה שהזמנתי אותן לעשות יחדיו אמש.
בכיתת הספרות של חיה גלמן :
"מה פירוש זרם תודעה?" שאלה אחת התלמידות בתחילת השיעור, אז ביקשתי את התשובה מהן, אבל לא כהגדרה, ביקשתי מהן לסמן בפרק א' של "אל המגדלור" את כל המשפטים שנדמה להם שיכולים להיות רם תודעה, גם אם אינן יודעות
מה פירוש המונח. ככה, כפי שזה נשמע לכן. השאלה הזו הובילה לשיעור שעסק כולו בקריאה נוספת וצמודה של הפרק המופלא הזה, בו חושפת וירג'יניה וולף לפנינו, לא פחות מאשר את משפחת רמזי, את הרטוריקה הייחודית שלה.
באופן שאינו מפתיע התלמידות ידעו לסמן את כל המקומות הרלוונטיים בטקסט. השאלה הבאה שהגיעה היתה מאתגרת יותר – אם כן, איך נדע להבחין מתי המספר הכל יודע מספר את כל שהוא יודע על הדמות ומתי יש מבע שמשלב את קול
המספר עם קולה של הדמות. לאט לאט הבחנו במקומות שבהם המספר יודע משהו על הדמות לבין המקומות שבהם הוא מדבר כמו מתוך גרונה לה. ניסינו להבין איך שתי צורות ההבעה פועלות עלינו הקוראים באופן שונה.
התחלנו להבין אסטרטגיית כתיבה מהי. נדמה שאנחנו בדרך הנכונה. אולי אפילו נגיע לאיזה מגדלור.
Comments